četrtek, 20. oktober 2016

26.9.2016 Kagbeni (2810 m) - Tangbe (3060m) - Chhuksang (2980m) - Chaile (Chele - 3050m)

16 km poti, 6 ur hoje, vreme delno oblačno, okrog 22 stopinj, vetrovno

Vodnik Santa nam je naročil, da se zberemo v jedilnici ob 07.uri zjutraj. Potem smo počasi pozajtrkovali in se pripravili na odhod. Ko smo stopili pred hotel z zanimivim imenom Asia, je bila ura že krepko preko osem. Sonce je bilo že visoko.

vas Kagbeni ob Kali Gandakiju, zadaj Nilgiri
A ker nas po zagotovilu Sante čaka le 6 ur zmerne hoje, se ne sekiramo preveč. V istem hotelu kot mi je spala še večja skupina Čehov. So sami starejši planinci in planinke. Imajo lastnega vodiča in še vodiča Nepalca ter nekaj nosačev. S seboj tovorijo tudi šotore. Pa tudi skupino Francozov, ki so tudi spali poleg nas, sestavljajo sami oldtimerji. Zgleda, da na te trekinge v Mustang hodijo v glavnem penzionisti. Pri Francozih smo opazili damo, ki ni nosila na hrbtu ničesar, imela ni niti mini nahrbtnika. Vso opremo ji je nosil njen nosač. Naše ženske so ugotovile, da je vreča, ki jo mora nositi Balman, za dobrih 6 kil težja od vreče, ki jo je dobil Hira. Zato so malo preuredile vsebino obeh "prasic" in tovor razporedile bolj pravično. Balman je bil zadovoljen in se je zahvalil. Seveda je takoj ugotovil, da ima danes precej lažji tovor kot dan poprej.

Odpravili smo se naprej po dolini, še vedno ob desnem bregu reke Kali Gandaki. Tik za vasjo smo z zanimanjem opazovali oslička, ki se je odpravil na nevaren spust po izredno strmem melišču. A brez večjih težav je zlagoma pridrsel do rečne struge in se zopet pričel vzpenjati nazaj po melišču na potko.

Na robu vasi je kontrolna točka za vstop v zaščiteno območje. Vodnik Santa je z našimi dovolilnicami vstopil v pisarno in pričel izpolnjevati formularje, ki sta jih pred njega porinila dva uradnika. Mi štirje smo se medtem zabavali z opazovanjem oslička na melišču. Popisovanje je trajalo vsaj pol ure, nakar smo smeli iti naprej.

na kontrolni točki za vstop v Mustang v Kagbeniju
Za nami so se v pisarno že drenjali Čehi.  Ko smo napredovali po dolini, so se stene doline pričele ožiti. Hodili smo med stolpi iz gramoza in konglomerata, pot pa se je dvignila nekaj metrov nad rečno strugo.

struga reke Kali Gandaki je po monsumu skoraj prazna

Med potjo nam je Santa dal nekaj napotkov za lažje prenašanje naporov na trekingu. Sonce, veter in velika nadmorska višina hitro izsušujejo telo. Zato se je potrebno obleči, pokriti glavo in piti veliko tekočine. Potrebno se je izogibati vsakemu alkoholu in kavi, ker krčita žile in s tem poslabšujeta transport kisika. Te napotke smo vzeli zelo resno in smo zares črtali alkohol za ves čas trekinga. Pri kavici nismo bili tako dosledni.

konglomeratni stolpi
Srečujemo velike črede ovac. Na melišču se jim moramo umakniti s poti. Pastirji jih ženejo po poti naravnost proti nam.

Ob 11.uri smo bili v naslednji vasi, naselju z imenom Tangbe.

skopa polja pred vasjo Tangbe
Pred naseljem je velik ograjen nasad. Zanimalo me je, kaj je v nasadu, pa sem stopil do zidane ograje in pogledal preko nje. Jabolka. Zanimivo, na tej nadmorski višini pridelujejo jabolka. Okolica ob poti je zelo pestra. Narava tukaj s pomočjo vode in vetra oblikuje res zanimivo pokrajino. Vedno sem si predstavljal, da so v Nepalu povsod skale. Tu pa je samo blato in gramoz, oboje je trdno sprijeto.

delo erozije
Erozija, vetrovna in vodna, pa je močna in tako narava oblikuje zelo raznolike oblike reliefa.
vas Chhuksang

Ob 12.30 uri smo prišli do kraja Chhuksang. Tam smo se ustavili v restavraciji Bhrikuti guest house in naročili kosilo. Tokrat sem jedel momo z jakovim mesom. Ženske so se odločile za dal bhat - riž z lečino juho. Iz Chuksanga se že vidi naš današnji cilj, vasica Chaile oziroma Chele.

na planoti je vasica Chaile

Čaka nas vzpon na planoto nad reko. Pred vzponom je parkiranih cela vrsta terenskih vozil. Pričnemo se vzpenjati po melišču. Za nami že prihajajo Čehi. V skalah opazimo zvrtane zanimive votline. Santa nam pove, da so to domovanja menihov, ki so se zatekli v te nedostopne votline, da bi v miru meditirali. Danes so opuščene. Tudi menihi so se očitno nekoliko polenili.

votline v skalah pred Chailejem
Ob 15.15 uri pridem malce pred drugimi v vasico Chele. Pri molilnih mlinčkih srečam otroka in prosim ga, da me slika pred mlinčki. Nato še jaz slikam njega. Prej seveda povprašam njegovo mamo, ali ga smem slikati. In ko mi dovoli, malčku stisnem nekaj drobiža v roko. Fantu je ime Gaurab Shatri, star je 7 let in hodi v drugi razred osnovne šole (primary school).
Gaurab Shatri, 7 let, Chaile
Kmalu prideta za menoj oba nosača in zavijeta v hišo, pred katero sem sedel. To je naš hotel, guest house z imenom Mustang Gate - Vrata Mustanga. Lepo ime za nič kaj ugledno kočuro.

guest house Mustang Gate v Chaileju
Spravimo se v sobe. Dobili smo dve sobi, v vsaki sta po dve postelji. Vodnik in nosači spijo drugje, najbrž kar po klopeh v jedilnici. Naše tri dame želijo biti skupaj. Malo premerimo sobo in širino postelje. Takoj ugotovimo, da lahko v eno od sob stlačimo še tretjo posteljo. Tako prestavimo iz moje sobe eno posteljo v njihovo sobo in problem je odpravljen. Zaprosimo še za dodatne deke, saj smo prejšnjo noč ugotovili, da so noči tukaj res hladne. Balman mi v sobo prinese potovalno vrečo, katero si deliva z Valdo. Iz "prasice" potegnem svojo vrečo iz blaga, v kateri imam svoje stvari. Valda ima svoje stvari v velikih plastičnih vrečah. Odnesem ji prasico, da še ona pride do svojih stvari. Doma sem sprva tudi sam spakiral stvari v plastične vreče. A zdelo se mi je, da bom te vreče že po nekaj dneh strgal. Zato sem iskal kako drugo rešitev. Dobre bi bile vreče iz blaga, te so bolj trpežne. A takih nimam pri roki. Morda bi lahko vzel kake stare rjuhe in jih dal kam sešiti? Potem pa sem pogledal posteljno blazino. Ta je oblečena v ravno primerno vrečo. Vzel sem dve prevleki za blazino in vanje porinil plastične vreče. Pa je bil problem rešen. Sedaj se moje stvari ne bodo mešale z Valdinimi. Ker so spravljene tudi v plastičnih vrečkah, bodo ostale suhe, če bo kaj dežja.  Hotelska sobica je res skromna. Neravna tla iz zbitega blata in pograd, to je vse. Iz prasice potegnem spalno vrečo in jo vržem na posteljo, preko nje dam še deko. Tako, soba je pospravljena, postelja pa pripravljena.
Chaile

Po postiljanju se povzpnem na streho hotela in napravim nekaj slik hiš po vasi in okoliških hribov. Na vseh hišah na robu strehe sušijo drva. Na sredini strehe pa sušijo druge pridelke, če jih premorejo - jabolka, žito, koruzo. Čeprav smo že napravili kar nekaj ovinkov po rečni dolini, veter še vedno močno piha po soteski navzgor. Vrh Nilgirija je zavit v oblake, Anapurna in Dhaulagiri sta skrita.

panorama iz Chaileja
Gospodinja nam pokaže sanitarne prostore - čučavac, pipa s tekočo mrzlo vodo in vedro. Nato pokaže še kopalnico s plinskim bojlerjem in pove, da je cena za eno tuširanje 200 rupij. Odločim se, da je vredno tega denarja in ji odštejem rupije, ona pa mi razloži, kako se upravlja z bojlerjem, da dobiš toplo vodo. Ko se stuširam, pokažem tehniko vklopa bojlerja še Ireni in tudi ona se stušira. Gratis. Nato še ostali dve. Pa smo zbili ceno tuširanja na 50 rupij. Le da gospodinja tega ne ve. Ker nam je medtem kuhala večerjo. Tokrat smo jedli chowmein, jaz z gobicami iz pragozda.  Kmalu se spravimo k počitku. Mene še vedno daje časovna razlika. Pri nas je že krepko čez polnoč in telo hoče spati. Pa naj.